').slice(0, 2).join('
')" :class="{'': !isCollapsed, '!h-full': isCollapsed}" >
Clinique werd opgericht op basis van de revolutionaire filosofie dat een mooie huid kan worden gecreëerd door middel van wetenschappelijk onderbouwde huidverzorging. Dit idee kwam tot leven na een samenwerking tussen Carol Philips, destijds redacteur bij American Vogue, en dermatoloog Dr. Norman Orentreich. Hun baanbrekende inzicht in huidverzorging, voor het eerst gepubliceerd in Vogue in 1967, legde de basis voor een van de eerste dermatologisch ontwikkelde huidverzorgingsmerken in de cosmetica-industrie.
De kern van Clinique's missie is het aanbieden van huidverzorging en make-up die volledig veilig is voor alle huidtypes, wat wordt bereikt door strenge allergietesten en door het garanderen dat alle producten 100% parfumvrij zijn. Deze toewijding heeft Clinique geholpen om wereldwijd een leiderspositie in te nemen op het gebied van huidverzorging. Hun beroemde 3-stappen huidverzorgingssysteem, bestaande uit reinigen, exfoliëren en hydrateren, is ontworpen om optimale resultaten te leveren door de huid in de beste conditie te brengen en te houden, waardoor het merk een loyale aanhang heeft opgebouwd die waarde hecht aan zowel effectiviteit als veiligheid in hun huidverzorgingsroutine.